محصول ها پلی استایرنی
نوشته شده توسط : علی پور

احدهای تولیدکننده محصول ها پلی استایرنی در صنایع پتروشیمی میهن میباشد .
با این وجود با بهره برداری از طرح‌های نو مصرف‌کننده خوراک «استایرن منومر» در صنعت های میان‌دستی و بالادستی صنعت پتروشیمی همچون پتروشیمی تخت جمشید پارس و انتخاب و واحدهای کهن تری همچون پتروشیمی تبریز و قائدبصیر و راه اندازی چندین از طرح‌های میان‌دستی با مقیاس کوچک و میانگین تولیدکننده تولیدات پلی استایرنی، صادرات خوراک «استایرن منومر» فعلا از سوی هلدینگ پتروشیمی خلیج عجم ممنوع اعلام گردیده هست .


قیمت استایرن منومر در بورس فرآورده روز چهارشنبه (نهم آبان ماه ۹۷ ) بیشترین بها معاملات بورس جنس مربوط به «استایرن منومر» پتروشیمی تندگویان به مقدار حدودی ۵۴ .۷ میلیارد تومان اختصاص یافت . این جنس به بها کیلویی ۱۰ هزار و ۹۱۱ تومان (۱۱ .۳ درصد بالاتر از بها پایه) در حجم ۵۰۱۶ تن، توسط کارگزاری «سهم آشنا» به طور سلف فروخته شد .

ایران ورق
روز چهار‌شنبه (دوم آبان ۹۷ ) بیشترین قیمت معاملات بورس‌کالا به «استایرن منومر» کمپانی پتروشیمی پارس (پارس) به میزان حدودی ۵۳ .۲ میلیارد تومان اختصاص یافت . این محصول به ارزش متوسط کیلویی ۱۰ هزار و ۶۰۶ تومان (۶ .۴۴ درصد بالاتر از ارزش اساس و حدود ۶۰ درصد بخش اعظم از میانگین داد و ستد پیشین در ۲۵ مهر) در حجم ۵۰۱۶ تن، توسط کارگزاری «سینا» به طور سلف فروخته شد .

Eps
(یونولیت) چیست؟ Eps ، پلیمری می‌باشد که از مونومر استایرن ساخته گردیده است، هیدروکربن مایعی که در واقع یک عدد از مشتقات نفتی می‌باشد . در دمای اتاق، پلی استایرن به رخ جامد و ولی انعطاف پذیر میباشد ولی در دماهای بالاتر می تواند ذوب شده و به فیس قالب هایی درآید .

طرز
تهیه و تنظیم فوم : رزین به وسیله دستگاهی مکنده به درون دستگاهی استوانه ای که با سرعت در حال چرخش می باشد وارد می شوند . رزین در این دستگاه پس از رسیدن به دما ی 120 رتبه و فشار 0 .8 توشه به رخ دانه دانه های فوم تبدیل می شود . در این حالت دانه های تولید گردیده ی فوم را در سیلوی مخصوص به بازه زمانی 24 ساعت نگهداری می نمایند تا رطوبتی در در بین دانه ها وجود دارد از در بین برود .

پس از ایجاد دانه های فوم آن‌ها را در پایین دستگا ه پرس می ریزند و با فشار بخار آب آن‌ها را به بلوک های فومی تبدیل می نمایند .

بعد
از تولید بلوک های فومی به میزان های متفاوت آن را با استعمال از المنتهای حرارتی برش میزننداین رویه ، به رویه سنتی پر اسم و رسم است
در راه و روش سنتی بلوک فومی را با دستگاهی بسیار ساده، به ورقهای فوم تبدیل می کند این خط مش با دستگاهی سرو کار دارااست که المنت های حرارتی را با یک برنامه یکامپیوتری به جنبش در می آورد و اشکال گوناگونی را از قطعات فوم می سازد .





:: برچسب‌ها: یونولیت ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: